Mari Berfikir...........


Bagi yang masih mencari kemana arah tuju...marilah kita merenungkan dan memahami arah diatas.Dalam kehidupan ini kita sebagai manusia tidak dapat lari daripada memilih samada jalan SUCCESS atau FAILURE.Pilihan ditangan kita...untuk menentukan kejayaan dalam hidup kita harus lakukan sesuatu dan untuk gagal dalam hidup juga sesuatu tindakan dibuat.ALLAH menciptakan setiap yang hidup agar berjaya baik didunia mahupun diakhirat..pokok pangkalnya terpulang pada setiap individu.Kejayaan yang sebenar ialah berjaya di DUNIA ini dan selamat di AKHIRAT...



Ramai yang meletakkan target yang terlalu tinggi untuk dicapai namun ramai juga yang tidak tahu apa target untuk dicapai.Sebagai seorang manusia umumnya dan pelajar khasnya, marilah kita mencapai target yang telah ditetapkan...alangkah bahgianya kedua ibu bapa, guru-guru dan masyarakat sekeliling jika kita tahu arah hidup kita utuk direalisasikan...


Menyedari hakikat kejayaan dan target yang harus dicapai...akhirnya saya bercenderung untuk memilih SUCCESS sebagai matlamat...saya mesti genggam sehingga kejayaan itu milik saya..walaupun agak sukar untuk dicapai saya akan menjadikannya sebagai satu cabaran dan melakukan yang terbaik untuk diri saya, keluarga saya dan negara saya...sayangilah hidup ini...

0 Responses